3 gru 2013

Sok pomarańczowo ananasowy


Postanowiłam tym razem do mojego ulubionego domowego soku z pomarańczy i marchwi dodać coś egzotycznego co nada mu jeszcze lepszy smak. W osiedlowej Biedronce akurat była promocja dlatego skorzystałam. Do przepisu na mój sprawdzony sok dodałam jeszcze połowę świeżego ananasa, a efekt końcowy był taki jak przewidywałam, smaczny i aromatyczny. Namawiam do wypróbowania domowych sposobów na pyszne soki. Przynajmniej wiemy co pijemy.

Składniki:
2 świeże pomarańcze ze skórką
1 duża zdrowa marchew
1/2 świeżego ananasa
cukier do smaku
2 łyżeczki kwasku cytrynowego
woda

Pomarańcze dokładnie myjemy gorącą wodą i kroimy w kostkę. Marchew i ananasa obieramy i kroimy w drobną kostkę. Wszystkie owoce wrzucamy do garnka i zalewamy 1 litrem wody - gotujemy dodając kwasek cytrynowy. Kiedy owoce rozgotują się  miksujemy je do uzyskania papki. Następnie zalewamy 3-4 litrami przegotowanej wody i słodzimy według własnych upodobań smakowych. Po rozcieńczeniu zostaje nam jeszcze przetarcie soku przez cienkie sito by pozbyć się pływających cząstek owoców. Sok jest gotowy do spożycia już na ciepło. Smakuje w każdej temperaturze.


\

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz