24 paź 2014

Kremowa zupa czosnkowa

Ostatnio chłodno i deszczowo, a popołudnia i wieczory najlepiej spędza się teraz w domu. Dlatego fajnie jest zjeść smaczną rozgrzewającą zupę taką właśnie jak ta. Serdecznie polecam to świetne danie zwłaszcza, że to przepis na zupę samej Magdy Gessler i naprawdę smakuje wyśmienicie, a jest naprawdę łatwe w wykonaniu.


Składniki:
8 ząbków czosnku
2 ziemniaki
1 cebula
2 łyżki masła
2 l bulionu warzywnego
oliwa z oliwek
sól, pieprz do przyprawienia oraz majeranek
tarty parmezan
grzanki
40 gram boczku wędzonego - ja go nie dodałam



Czosnek kroimy w cienkie plasterki, a cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na maśle. Następnie wrzucamy do wrzącego bulionu. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę i też wrzucamy do bulionu. Następnie boczek pokrojony w cienkie paski wytapiamy na patelni i wrzucamy do zupy. Przyprawiamy do smaku i gotujemy przez jakieś 20 minut aż ziemniaki będą miękkie. Wtedy miksujemy zupę. By była bardziej kremowa można dodać serka kremowego.
Dodatkowo przygotowujemy malutkie grzanki - kroimy chleb na małą kosteczkę i zapiekamy w piekarniku. Można wcześniej zarumienić na oliwie, a dodatkowo do talerza na grzanki posypać parmezan. 




Zupa naprawdę jest wyśmienita i przepięknie pachnie. ja nie miałam parmezanu, ale i tak smakowało wspaniale. Smacznego.




Szybkie zupy!

2 komentarze:

  1. To jest coś dla mojego H.! Wypróbuję przy najbliższej okazji :) Dziękuję za udział w akcji SZYBKIE ZUPY!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń