16 lip 2014

Makaron z zielonym groszkiem - pasta piselli

Trzeba korzystać ze świeżych warzyw i owoców, których w tym sezonie mamy do wyboru do koloru. Dziś  na obiad przygotowałam groszek cukrowy podany z makaronem. Skoro rozpętałam akcję z groszkiem zielonym , to byłoby niestosowne nie dać żadnego przykładu na danie z zielonym strączkiem.
Pasta piselli to włoski sposób na podanie makaronu z czymś innym niż pomidory. Jadłam tę potrawę mnóstwo razy i zawsze mi smakowała, dlatego czasem przygotowuję ją dla moich bliskich.
Mój groszek jest świeży przywieziony prosto z działki mamy, ale można wykorzystać tutaj mrożony groszek.

Składniki na danie dla 2 osób:
- 1/2 szklanki obranego groszku cukrowego
- 250 g makaronu - dowolnego jednak grubsze formy
- sól, pieprz, vegeta
- 1/2 obranej cebuli
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1/3 -1/2 szklanki wody
- ser parmezan do posypania



Cebulkę kroimy w kostkę i podduszamy na oliwie, dodajemy zielony groszek, wodę, sól, pieprz i vegetę do smaku i dusimy około 20-25 minut. 
Gotujemy makaron tak by był al dente, a następnie mieszamy makaron z uzyskanym sosem i wykładamy porcje na talerze. Na koniec posypujemy tartym parmezanem lub innym twardym serem.



Zielony groszek na różne sposoby

1 komentarz:

  1. Pyszna propozycja na makaron, zrobiłam wczoraj zapasy w lidlu, bo właśnie tydzień włoski, może na kolację też zrobię, mniam :)

    OdpowiedzUsuń