10 maj 2014

Ciasto drożdżowe z rabarbarem

Mój pierwszy rabarbarowy wypiek w tym sezonie. Rabarbar uwielbiam przede wszystkim w ciastach, ale wszelkie musy i desery z rabarbarem też są mile widziane. Dziś u mnie drożdżówka z rabarbarem - próba nowego przepisu na drożdżówkę, który dostałam od mojej mamy. Mama robi ją z makiem lub orzechami, ja postanowiłam dodać rabarbaru i jest pysznie!

Składniki:
5dag drożdży
2 jajka
3 żółtka
1/2 kg mąki
10 dag cukru pudru
1 margaryna
3 łyżki kwaśnej śmietany
4 laski rabarbaru
1 cukier waniliowy

Drożdże rozcieramy ze śmietaną, a jajka + żółtka ucieramy z cukrem. Następnie siekamy margarynę z mąką i łączymy z resztą składników, po czym ugniatamy ciasto. Przygotowane ciasto drożdżowe dzielimy na 3 części i rozwałkowujemy każdą z nich. Pierwszą warstwę ciasta wkładamy do formy i układamy na niej pokrojony w kostkę rabarbar z cukrem waniliowym. Następnie kładziemy kolejną płachtę ciasta i znowu układamy na niej rabarbar wymieszany z cukrem waniliowym, a wszystko przykrywamy ostatnią warstwą ciasta i wkładamy do piekarnika na około 1 godzinę w 170 C.


Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Oczywiście jestem łasuchem i musiałam skosztować jeszcze ciepłej:). Ciasto jest fajnie puszyste i miękkie. Myślę, że można fantazjować i piec je z rozmaitymi dodatkami. Rabarbar jest dość kwaskowy dlatego dobrze jest go wcześniej posypać cukrem, tak by 
puścił sok lub uprażyć go z cukrem i w takiej formie położyć na ciasto, pewnie tak też spróbuję.



Rabarbalove

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz