31 mar 2014

Kapuściana zupa z curry

Ostatnio wypróbowuję zupełnie nowe kompozycje smakowe. Zup kapuścianych tak na prawdę jeszcze nie jadłam, ale dużo dobrego o takowych słyszałam. Pomysł zrodził się w ciągu kilku sekund gdy otwarłam lodówkę i zobaczyłam w niej 2 kawałki białej i włoskiej kapusty. Pomyślałam, że to przecież też się je!
Powstała zupa z kapusty według spontanicznego pomysłu z dodatkiem curry. Uważam, że to był niezły pomysł i całkiem fajny nowy smak. Poparła mnie córka, która zjadła 2 talerze i przyjaciółka, która wpadła do nas niespodziewanie i poczęstowałam ją miseczką naszej zupy.
Serdecznie polecam takie danie zwłaszcza, że zupa z kapusty ma dużo zdrowych właściwości i podobno odchudza.
\
Składniki:
1/4 główki średniej białej kapusty
1/4 główki średniej kapusty włoskiej
1 mała cebula
1 marchewka
1 korzeń pietruszki
natka pietruszki
2 kostki bulionu warzywnego
pieprz
curry

Zagotować wodę w garnku na zupę około 2 litrów, gdy zawrze należy wrzucić kostki bulionowe. Następnie umytą kapustę szatkujemy i wrzucamy do wywaru. Marchew i pietruszkę ścieramy na tarce na grubych oczkach i również wrzucamy do wywaru oraz pokrojoną w pióra cebulę. Na koniec dodajemy nieco zielonej pietruszki. Jeśli jarzyny już zmiękną dosmaczamy zupę pieprzem i curry i można ją podawać. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz