21 kwi 2013

Cukiniowe placuszki

Lubię cukinię i chętniej jadam ją pod różnymi postaciami. tym razem zrobiłam na kolację smażone placuszki z cukinii. Proporcje jak i składniki mogą się różnić od tych , których użyłam ja, ponieważ lubię dodawać czosnku do różnych potraw, to samo zrobiłam z placuszkami. Można zamiast czosnku dodać cebuli. Wszystko zależy jak zwykle o indywidualnych upodobań.

Mój przepis:
1 średnia młoda cukinia
2 ząbki czosnku
1 jajko
sól, pieprz do smaku
kilka łyżek mąki
olej do smażenia

Cukinię po dokładnym umyciu ścieramy na tarce na grubych oczkach. Potem wbijamy do niej jajko, dodajemy mąki, sól, pieprz oraz zgnieciony czosnek. Wszystkie składniki mieszamy by powstała gęsta masa. Gdy olej jest już nagrzany nakładamy placuszki dużą łyżką. Smażymy z obu stron na rumiano. Można podawać z sosami, ale najlepiej smakują ciepłe prosto z patelni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz