12 paź 2016

Krem z dyni z parmezanem

I zaczęła się jesień.., a jak jesień to czas na pyszne potrawy z dyni. Jak zobaczyłam dynie w sklepie to nie mogłam jej nie kupić i nie przyrządzić kremu z dyni!. Jestem fanką dyniowych propozycji, a zupa- krem z tego warzywa to podstawa. Dopóki trwa sezon dyniowy , będę chciała się  nią nacieszyć i rozkoszować pomarańczowymi daniami.
Dziś propozycja na gęsty krem z dyni. Przepis już zamieszczałam , ale tym razem krem z dodatkiem tartego parmezanu by nieco podkręcić smak dyni. Mnie smakuje, mam nadzieję, że Wam też się spodoba ten smak.



Składniki:
1 niezbyt duża dynia, którą pieczemy w piekarniku na miękkie pure
1,5 litra bulionu warzywnego
sól do smaku
pieprz wedle uznania
kurkuma pół łyżeczki
gałka muszkatołowa do doprawienia
2-3 ząbki czosnku
tarty parmezan do posypania

Gotujemy bulion, dodajemy do niego cały miąższ z pieczonej dyni oraz czosnek, gotujemy ok 20 min, dodajemy przyprawy . Miksujemy blenderem zupę na gładki krem. Jeśli krem wydaje Wam się zbyt gęsty można dodać trochę bulionu. Ja uwielbiam takie gęste kremy. Po nałożeniu na talerze dodajemy tarty parmezan. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz