5 mar 2015

Risotto z pieczarkami

Dawno nie przyrządzane dania smakują najlepiej zwłaszcza gdy przypominają ulubione śródziemnomorskie smaki. Wczoraj na obiad przygotowałam moje ulubione risotto z pieczarkami i parmezanem, dziś zostało już tylko wspomnienie i brudne naczynia, ale warto było zobaczyć wielkie uśmiechnięte oczy dziecka, które zajadało się tym daniem z pasją i rozkoszą na buzi.



Składniki:
1,5 szklanki dobrej jakości ryżu
0,75 ml przygotowanego bulionu warzywnego/pieczarkowego
tarty parmezan
1 duża cebula
masło do smażenia
12 średnich pieczarek- może być więcej
sól, pieprz
natka pietruszki


Przygotowanie:
Przygotowujemy w rondlu bulion. Kroimy cebulę oraz pieczarki w kostkę. Wrzucamy pokrojoną cebulę na głęboką patelnie i smażymy chwilę na maśle, dodajemy surowy ryż i mieszamy. Dodajemy sporą chochlę bulionu oraz pieczarki i mieszamy. Od dania nie można odchodzić, należy cały czas mieszać by nie przywierało do dna naczynia co jakiś czas dodając bulionu by ryż go stopniowo wchłaniał. Dosypujemy też tartego parmezanu do smaku w ilości dowolnej, jeśli jest go więcej danie staje się nieco ciągnące i bardziej kremowe. Oczywiście w wersji włoskiej risotto powinno być z dodatkiem białego wina, ja przygotowuję wersję rodzinną bez alkoholu. Dodajemy także nieco świeżej pietruszki oraz pieprzu. Ja nie dodałam ani pieprzu ani soli gdyż bulion był tak aromatyczny i dobrze doprawiony, że nie musiałam niczego już dodawać.
Gdy ryż wchłonie cały bulion powinien być już odpowiedni miękki, a danie gotowe. Podajemy z tartym parmezanem oraz świeżą pietruszką. Smacznego!





1 komentarz:

  1. uwielbiam każdą włoską potrawę, risotto szczerze nie jadłam, ale zamierzam zrobić :) wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń