28 lut 2015

Drożdżówki z serem i marmoladą

Popołudnia ostatnio pochmurne szare i raczej mało zachęcające do wyjścia z domu. Dlatego trzeba je sobie jakoś umilać, a nic tak nie poprawia nastroju jak smaczne domowe wypieki z pysznymi słodkimi dodatkami.
Ostatnio często sięgam po drożdże, polubiłam się z nim i chyba w tym tajemnica dobrego drożdżowego - trzeba je polubić.
Dziś prezentuję Wam świeżutkie domowe drożdżówki z pyszną marmoladą różaną oraz wiejskim słodkim serem. Część zrobiłam z malinami z działki mojej mamy, które latem zamroziłam i bardzo się cieszę, że to zrobiłam.

Składniki na ciasto drożdżowe:
5 dag świeżych drożdży
600 gram mąki
1/4 łyżeczki soli
2 jajka
1 szklanka letniego mleka
10 dag roztopionej margaryny
1/4 szklanka cukru

Nadzienie serowe: świeży twaróg + 2 łyżeczki cukru waniliowego oraz odrobinę cukru do smaku i aromatu cytrynowego.


Wyrabiamy ciasto z w/w składników dodając zaczyn drożdżowy i roztopioną margarynę. Ciasto winno być elastyczne i lśniące. Odstawiamy do wyrośnięcia na 1,5 godziny. Po tym czasie dzielimy je na 16 równych części i formujemy placuszki, można je przewałkować delikatnie. Smarujemy je rozbełtanym żółtkiem i nakładamy na każdy po 1 łyżce sera i 1 łyżce marmolady. Na części poukładałam mrożone maliny. Odstawiamy przygotowane drożdżówki na dodatkowo 1/2 godziny.
W między czasie przygotowujemy kruszonkę. Po 30 minutach posypujemy drożdżówki kruszonką  i wkładamy do piekarnika na 20 minut w temp. 180C.




Pieczemy słodkie drożdżówki

1 komentarz: