20 paź 2014

Ciasto z białek z żurawiną

Zdarza się czasem, że przy okazji różnych wypieków czy dań, zostają nam w lodówce same białka jajek i nie bardzo wiemy jak je wykorzystać. Ja już znalazłam na to sposób. Wypróbowałam kilka przepisów na ciasta z białek i powiem Wam, że są naprawdę świetne i w niczym nie umniejszają innym wypiekom.
Tym razem znalazłam fajny przepis na takie białkowe ciasto i dodałam do niego pół garści żurawiny, bo tylko tyle mi zostało niestety, ale ciasto i tak smakowało wyśmienicie. Wczoraj popołudniu pieczone, a dziś rano resztę córcia zabrała do szkoły.


Składniki:
szklanka białek
3 szklanki mąki
1 szklanka oleju roślinnego
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
kilka kropli ulubionego aromatu do ciast
szczypta soli do białek
0,5 szklanki mleka


Wykonanie:
Białka ubijamy na sztywną pianę. W osobnym naczyniu mieszamy mąkę, olej, cukier, proszek do pieczenia i mleko. Następnie dodajemy do reszty składników ubitą pianę białkową i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy aromat do ciast - mój był rumowy. Można dodać rodzynki, żurawinę czy inne bakalie. U mnie znalazła się żurawina. Ciasto wykładamy do foremki wysmarowanej masłem i obsypanej mąką. Pieczemy w 160 C około 1 godziny.
Dobrze jest polać ciasto po upieczeniu czekolada lub lukrem- u mnie było to zbędne, bo nikt nie chciał czekać:) Smacznego!



1 komentarz:

  1. Też lubię ciasta z białek - są bardzo delikatne :) Z żurawiną musiało smakować wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń