12 mar 2014

Krokiety z kapustą

Początkowo miałam inny pomysł na wczorajszy obiad, ale ostatecznie wpadły mi do głowy krokiety, które tak uwielbiamy obie z moją latoroślą. To też jak już mi wpadły do głowy, musiałam je szybko przygotować zanim córcia wróci ze szkoły.
Krokiety lubię z każdym nadzieniem, może najmniej z mięsem, ale ogólnie zawsze mi smakują i na ciepło i zimnym też nie pogardzę. Przepis jest prosty w wykonaniu, a samo nadzienie można przygotować nawet dzień wcześniej.



Składniki na farsz:
400 gram kiszonej kapusty
2 duże cebule
pieprz do smaku
olej do smażenia

Przed zagotowaniem kapusty należy ją odcedzić z nadmiaru soku. Podgotowujemy kapustę w rondlu zalewając ją wodą, ale w takiej ilości by jedynie przykryła kapustę.
Na patelni podduszamy obraną i posiekaną cebulę. Kapusta powinna dusić się jakieś 30 minut, potem dodajemy do niej cebulkę i doprawiamy pieprzem - ja nie daje soli, bo kapusta i tak ma jej mnóstwo w sobie. W takim stanie dusimy kapustę jeszcze jakieś 15 minut tak by odparował z niej nadmiar wody.


Smażymy naleśniki, w które zawijamy farsz z kapusty. Kolejną rzeczą, jaką robię jest panierowanie krokietów w jajku oraz bułce tartej, niektórzy wolą bez panierki, ale co to za krokiet? :)
Gotowe krokiety podsmażam z obu stron na małej ilości oleju by się zarumieniły i podaję ciepłe. Smacznego!

2 komentarze: