15 cze 2013

Ciasto drożdżowe z rabarbarem bez wyrabiania


Świetne ciasto dla leniwych, drożdżówka bez wyrabiania z rabarbarem i kruszonką. Szukałam takiego przepisu od jakiegoś czasu, by nie zajmować się wyrabianiem drożdżowego ciasta, bałaganieniem w kuchni i czekaniem czy już wyrosło. I znalazłam! Przepis naprawdę się sprawdza, chociaż nieco dziwnie brzmi, ale jak widać na fotce wyszło z niego całkiem fajne ciasto. Przepis można znaleźć na blogu Crispy Biscuits.


Składniki:
10 dag drożdży (proponuję dać nieco mniej)
1 szklanka cukru
4 rozmącone jajka
1/2 szklanki mleka
4 szklanki mąki
1 szklanka oleju roślinnego
oraz 1/2 kg rabarbaru



 Oraz na kruszonkę, którą nieco zmodyfikowałam.
1/2 szklanki cukru(ja dałam 1/4 pudru)
1/2 szklanki maki
100 gram masła
1/2 szklanki mąki krupczatki( nie dodałam wcale)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.

Wszystkie składniki umieszczamy w misce ściśle według podanej kolejności i bez mieszania!. Zostawiamy w takim stanie na całą noc. Rano mieszamy składniki i wylewamy na wysmarowaną tłuszczem i mąką formę, układamy pokrojony w kostkę rabarbar i posypujemy kruszonką. Pieczemy w piekarniku około 45 minut w 180C.




1 komentarz: