23 maj 2013

Drożdżówki z serem

Dziś dość pochmurny dzień, sama nie wiem czego mi się chce, chcąc poprawić sobie nastrój wpadłam na pomysł upieczenia drożdżówek ze słodkim serem. Udało się! Nastrój uległ zdecydowanej poprawie!
Drożdżówki zrobiłam z mojego ulubionego przepisu.

Składniki:
5 dag drożdży
600 gram mąki
60 gram cukru
1 szklanka letniego mleka
2 jajka
10 dag roztopionego masła
1/4 łyżeczki soli

Zaczynamy od zaczynu drożdżowego, który łączymy z mąką, cukrem ,jajkami, solą, mlekiem, a na końcu dodajemy roztopione masło. Wyrabiamy ciasto, aż będzie lśniące i elastyczne. Następnie pozostawiamy na około 1,5 godziny do wyrośnięcia.


Przygotowanie sera:
20 dag półtłustego twarogu
kilka łyżeczek cukru
1/2 łyżeczki cukru waniliowego
kilka kropel esencji cytrynowej

Wszystkie składniki łączymy ze sobą mieszając je dokładnie widelcem. Ja kosztowałam oczywiście by nie przesadzić z cukrem.
Po wyrośnięciu ciasta, dzielimy je na równe części, mnie wyszło 15. Delikatnie kształtujemy je w kulki i rozwałkowujemy delikatnie, by nabrały kształtu placuszków. Wykładamy placuszki na blasze i nakładamy na wierzch po łyżce sera. Zostawiamy do wyrośnięcia jeszcze na 1/2 godziny. Po tym czasie smarujemy ciasto rozbełtanym żółtkiem i wsadzamy do nagrzanego do 180C piekarnika. Pieczemy 25 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz