9 kwi 2013

Tarta jabłkowa z imbirem i kruszonką


Znalazłam kiedyś ten przepis w internecie i byłam mile zaskoczona. Tarta jest smaczna, oryginalnie smakuje, a na dodatek przygotowuje się tak szybko jak szybko się zjada.
Oryginalnego smaku dodaje jej odrobina imbiru, ja dodaję też szczyptę cynamonu na jabłka, bo jakoś nieodzownie kojarzy mi się z ciastami jabłkowymi.

Składniki:
0,5 szklanki cukru
1,5 szklanki mąki 
0,5 kostki masła
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka śmietany
0,5 łyżeczki sproszkowanego imbiru
1 łyżeczka cukru wanilinowego


Wszystkie te składniki łączymy zagniatając ciasto. Gotowe ciasto przekładamy do formy na tartę i nakłuwamy widelcem by w trakcie pieczenia oddychało. Następnie wkładamy na jakieś 20 minut do nagrzanego piekarnika.

Jabłka:

4-5 dużych jabłek
1 galaretka cytrynowa
1 łyżeczka masła

Opłukane i obrane jabłka kroimy w kostkę i dusimy w rondlu na małym ogniu, z dodatkiem łyżeczki masła tak by puściły sok. Następnie dodajemy sproszkowaną galaretkę i mieszamy. Galaretka musi się rozpuścić i połączyć z jabłkami. Taką gotową masę jabłkową wykładamy na podpieczone.

Kruszonka:

7-8 łyżek mąki
5 łyżek cukru pudru
4 łyżki masła 
2 krople olejku cytrynowego

Wszystkie składniki łączymy i posypujemy grudkami ciasta przygotowane jabłka na tarcie.  Ja posypuję jeszcze wierzch szczyptą cynamonu, ale niekoniecznie. Całość wkładamy do piekarnika na około 20 - 25 minut.
Tarta najlepiej smakuje na ciepło, a z lodami jeszcze lepiej.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz