15 wrz 2015

Naleśniki z jeżynami i serem

Koniec lata to najlepszy okres na korzystanie z dobrodziejstw natury. Mamy teraz wysyp malin i jeżyn, które uwielbiam. Oczywiście najlepiej smakują prosto z krzaczka, ale jak mamy ich pod dostatkiem to warto wykorzystać je w kuchni i przyrządzić jakieś pyszne danie lub deser.
Ja pierwszy raz wykorzystałam czernice w taki właśnie sposób i myślę, że nie ostatni. Przygotowałam naleśniki z nadzieniem o smaku sera i jeżyn. Naprawdę smaczne, a jakież kolorowe!




Przepis na ciasto naleśnikowe każdy zna i każdy robi je tak jak lubi. Jedni z mlekiem inni z wodą, ja dodaję odrobinę oleju do ciasta i smażę je na oleju, natomiast inni na skórce od słoniny. Słowem - tyle przepisów ile gospodyń. Ja jednak chciałam skupić się na nadzieniu z czernicami.


Przepis na nadzienie serowo czernicowe

250 gram twarogu
garść świeżych jeżyn
odrobina cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
Składniki mieszamy ze sobą, można zmiksować i smarować nimi naleśniki.
Ja polałam je również po wierzchu twarogową mieszanką i ozdobiłam owocami.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz