17 wrz 2014

Krem z dyni

Kilka dni temu kupiłam dorodną dynię green i dziś doczekała się swojego momentu.Już kiedyś gotowałam to smaczne danie, jednak to był zupełnie inny gatunek dyni. Dzisiejszym kremem jestem zachwycona. Smak i zapach sprawiły, że rozpływam się na samą myśl o tym daniu. Jest bardzo proste w przygotowaniu i można podać je z maleńkimi grzankami, których nie zdążyłam dziś przygotować, bo bardzo się spieszyłam z obiadem.


składniki:
1 średnia dynia Green
2 kostki bulionowe
0,75 l wody
2 ząbki czosnku
2  cebulki szalotki
tarty imbir - odrobina do smaku, ja dałam na czubku małej łyżeczki
szczypta pieprzu
olej do smażenia

Dynię obieramy se skórki, usuwamy pestki z miąższem i kroimy w kostkę.
Cebulkę i czosnek kroimy w kostkę i szklimy na oleju/oliwie. Gotujemy bulion warzywny.
Dynię podduszamy z odrobiną wody i dodajemy zeszklony czosnek i cebulkę oraz gotowy bulion i gotujemy na małym ogniu dopóki dynia nie zmięknie. Dodajemy pieprz i imbir i dusimy jakieś 20minut. Po ugotowaniu miksujemy zupę i podajemy na ciepło.




Dynia na słodko i słono

1 komentarz: