20 lip 2014

Tort marchewkowy z kremem maślano budyniowym

Niedawno moja córka obchodziła 11 urodziny, chciałam zrobić jej smaczną niespodziankę i myślę, że wyszło całkiem nieźle. Chociażby z tego powodu, że zazwyczaj tort na urodziny zamawiany był w cukierni, a tym razem zrobiłam go sama w tajemnicy przed solenizantką.


Przepis to połączenie dwóch przepisów : na ciasto marchewkowe, które często przygotowuję oraz masa budyniowa z bloga Uwielbiam gotować. Bardzo serdecznie polecam ten właśnie krem do tortów, jest łatwy, szybki , a przede wszystkim pyszny.
Ciasto oczywiście upiekłam w tortownicy, skoro ma być tort to musi być okrągły:)

Składniki:
1 szklanka oleju
1/2 szklanki cukru
3 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 i 2/3 szklanki mąki
2 szklanki tartej marchewki
1 cytryna

Olej miksujemy z cukrem, dodając stopniowo po 1 jajku, następnie mąkę, sodę, proszek do pieczenia, sok z połowy dużej cytryny oraz otartą skórkę z całej cytryny, a na końcu tartą marchewkę. Wszystkie składniki ze sobą należy wymieszać, a powstałą masę wyłożyć do formy. Piec w temperaturze 180C około 40 minut


Składniki na krem budyniowy:
  • 2 szklanki mleka
  • 1 budyń waniliowy lub śmietankowy
  • kostka masła lub margaryny
  • 6 łyżek cukru
  • 3 łyżki mąki pszennej

W 3/4 szklanki mleka mieszamy mąkę z budyniem. Resztę mleka gotujemy z cukrem. Do gotującego się mleka wlewamy mieszankę i gotujemy gęsty budyń cały czas mieszając. Garnek zdejmujemy z ognia i pozostawiamy do ostudzenia.
Ostudzony budyń miksujemy z miękką margaryną (lub masłem) dodając po łyżce, do otrzymania puszystego kremu.

Później już tylko przekrawamy na 3 części wystudzone ciasto i przekładamy masą budyniową. Dekorujemy i wstawiamy do lodówki by się schłodziło.

1 komentarz:

  1. Mmm, pyszności :) Jestem pewna, że córcia była zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń