13 sty 2014

Pizzetki z pieczarkami

Zebrało nas na domową pizzę, ale chciałyśmy sobie nieco odmienić jej wygląd, to też moja pomocnica zaproponowała :" mamo zróbmy takie fajne małe pizze". No i zrobiłyśmy:) W domu pod ręką były akurat pieczarki, więc pizzetki były z pieczarkami. Przyznać muszę, że pomysł z małymi okrągłymi pizzami bardzo mi przypadł do gustu i pomyślałam, że śmiało można takie zaserwować dzieciakom na imprezie urodzinowej, czy zgłodniałym gościom jako smaczna i ciepła przekąska.
Przepis niczym się nie różni od pizzy jaką dotychczas robiłam z wyjątkiem samego jej wygładu. Proporcje na ciasto są dokładnie te same, a składniki na wierzch pizzy to już własna inwencja producenta:)

Składniki:
5 dag drożdży
2 łyżeczki cukru
trochę soli
1/2 szklanki wody
3 łyżki oliwy extra vergine
1,5 szklanki mąki




Wszystkie składniki zagniatamy na ciasto i zostawiamy do wyrośnięcia na jakieś 20 minut. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto i w tym przypadku wykrawamy w nim krążki jednakowej wielkości. Moja matryca to metalowy 0,5 litrowy kubek.
Następnie nakładamy przygotowany wcześniej sos - ja użyłam 250 ml przecieru pomidorowego z pudełka i podgrzałam go na 1 łyżce oliwy dodając oregano, sól i pieprz.
Na pomidorowym sosie układamy pokrojone i uduszone z cebulką pieczarki, a na koniec posypujemy starym serem. Pizzetki muszą się piec w piecu około 20 minut.
Z mojego przepisu wyszło 12 pizzetek.


1 komentarz:

  1. Wyglądają pysznie. też podobne robiliśmy. do sosu daje jeszcze bazylię

    OdpowiedzUsuń