17 gru 2014

Quiche z brokułem

Mój pierwszy quiche. Już nie raz i nie dwa miałam ochotę na upieczenie kiszu, ale zawsze wygrywało coś co było sprawdzone i szybkie. Dziś jednak przekonałam się, że kisz jest szybkim i naprawdę łatwym daniem, na dodatek pysznym i lekkim i jestem przekonana, że to nie był pierwszy i ostatni raz kiedy podjęłam się go upiec, bo zasmakował także mojej córce.
Mój pomysł na kisz to brokuły z czosnkiem, bo komponują się ze sobą chyba najlepiej.
A sam przepis jest naprawdę delikatny i smaczny i fajnie, że są takie dania, które urozmaicają codzienne spowszedniałe menu, a co lepsze można komponować własne dodatki według upodobań.


Oto składniki na quiche:
5-6 jajek
1 szklanka mleka
około 1/2 łyżeczki soli - można dać mniej
1/2 szklanki śmietanki - ja dodałam gęstego jogurtu greckiego
1/2 szklanki mąki
1 łyżka  masła
1 spory ząbek czosnku lub 2 mniejsze
1 średni brokuł



Mleko, masło, jajka, śmietanę, sól i mąkę dokładnie mieszamy w naczyniu tak by składniki się połączyły, można zmiksować by powstała gładka masa. Ząbek czosnku siekamy na drobniutką kosteczkę i dodajemy na masy dokładnie mieszając by połączył się z ciastem. Wylewamy tak przygotowaną mieszankę na formę, którą wcześniej natłuszczamy. Następnie kładziemy na wierzch ugotowany wcześniej brokuł. (brokuł ma być al dente, nie powinno się go rozgotować)
Wkładamy formę do piekarnika na około 20-25 minut w temp. 190C. Po tym czasie ciasto powinno być już ścięte i lekko zarumienione, wtedy możemy dodać tartego parmezanu na wierzch i dopiec kisz jakieś 5 minut. Jemy jeszcze ciepłe. Smacznego!



Wegetariański obiad IV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz