21 wrz 2014

Ciasto ze śliwkami z cytrynowo cynamonową nutą

Wrześniowa niedziela nie może obejść się bez śliwkowego ciasta  zwłaszcza, że za oknem od wczoraj mokro i pochmurnie. Śliwki teraz są wszędzie i w różnych odmianach, ja kupiłam śliwki polskie, twarde i niezbyt słodkie, ale ciasto z nimi to prawdziwa rozkosz dla podniebienia. Mam jakąś obsesję cytrynową, bo uwielbiam aromat świeżej cytryny dlatego do mojego ciasta dodałam nieco startej skórki z cytryny by nadać mu przyjemnego posmaku co się udało.


Składniki na ciasto:

3 jajka
3/4 szklanki cukru
2 szklanki mąki
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 margaryna
skórka ze świeżej cytryny
1 łyeczka tartego cynamonu
cukier puder do posypania


Margarynę rozpuszczamy w rondelku. Jajka ucieramy z cukrami, następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, margarynę, która powinna być jeszcze ciepła, ale nie gorąca, a na koniec dodałam startą skórkę cytrynową. 
Całość mieszamy i wylewamy na natłuszczoną i obsypaną bułką tartą formę. Na wierzchu ciasta układamy wypestkowane umyte śliwki, które pokroiłam na ćwiartki. Po wierzchu posypujemy cynamonem. Pieczemy w 180C około 40 min. Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem. Smacznego!



Śliwka - robaczywka!

2 komentarze: