20 kwi 2013

Domowa pizza z fetą

Dziś zachciało nam się pizzy, a że zachcianki czasem trzeba spełniać, zwłaszcza jeśli nie kosztują wiele, to zaraz się zabrałam za przygotowanie ciasta pod pizzę. Zajrzałam do lodówki by ocenić sytuację i znalazłam ser feta, salami i żółty ser. Te składniki wystarczyły by zadowolić nasze podniebienia i upiec prostą domową pizzę.

Składniki ciasta drożdżowego:
5 dag drożdży
1,5 szklanki mąki
3 łyżki oliwy
100 ml wody
sól
odrobina cukru

Składniki połączyć, ugnieść delikatnie ciasto i zostawić na 20 minut do wyrośnięcia.

Składniki na sos:

1 puszka pomidorów krojonych bez skórki
sól i pieprz do smaku
oregano
Podgrzać pomidory dodać resztę składników i zagotować.

Gdy ciasto jest już wyrośnięte trzeba je delikatnie rozwałkować i przełożyć na blachę obsypaną mąką.
Następnie rozprowadzić sos pomidorowy na cieście i ułożyć składniki według własnych upodobań. Ja położyłam plastry salami oraz ser feta, potem obsypałam tartym żółtym serem i włożyłam do piekarnika na 30 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz